Wydanie nr 111/2024, Sobota 20.04.2024
imieniny: pokaż (11 imion)Amalia, Sekundyn, Teodor, Marcelin, Berenika, Agnieszka, Nawoj, Szymon, Sulpicjusz, Czesław, Ursycyn
ReklamaKontakt
  • tvregionalna24.pl
  • tvmalbork.pl
  • zulawyimierzeja24.pl
  • tvsztum.pl

Przekop Mierzei Wiślanej. Aktualny stan terenu inwestycji - luty 2020 [zdjęcia, wideo]

Przekop Mierzei Wiślanej. Aktualny stan terenu inwestycji - luty 2020… fot. Żuławyimierzeja24.pl
Od strony Zatoki Gdańskiej rozpoczęła się budowa przyczółków, tak aby materiał i różnego rodzaju konstrukcje, które są potrzebne do realizacji przedsięwzięcia, były transportowane drogą wodną, odciążając w ten sposób mieszkańców.

Przedstawiciel Wykonawcy, Nick De Roeck, dyrektor regionalny – Europa, BESIX ze swojej strony zapewnił, iż „Jesteśmy zdeterminowaniu, by ukończyć ten projekt przy zachowaniu najwyższych standardów jakości, z poszanowaniem zdrowia pracowników i zwracając uwagę na aspekty środowiskowe.”.

- To ciekawa inwestycja i jej realizacja będzie kolejnym projektem z branży hydrotechnicznej jaki NDI może zrealizować z firmą Besix. W tym partnerstwie zbudowaliśmy już terminal kontenerowy DCT2 w Porcie Gdańsk i współpraca była bardzo dobra. Teraz doświadczenie przełożymy na inwestycje na Mierzei Wiślanej - powiedziała Małgorzata Winiarek-Gajewska, zrezes zarządu NDI SA. 

„Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską część I” obejmuje realizację następujących zadań:

- budowę portu osłonowego od strony Zatoki Gdańskiej,
- budowę kanału żeglugowego ze śluzą i konstrukcją zamknięć wraz ze stanowiskami oczekiwania od strony Zatoki Gdańskiej i Zalewu Wiślanego oraz oznakowaniem nawigacyjnym, budynkami technicznymi (wraz z instalacjami), parkingami, punktem widokowym, nowym układem drogowym z dwoma ruchomymi stalowymi mostami o pionowej osi obrotu, które umożliwiać będą przejazd nad kanałem przed śluzą i za śluzą, sieci elektroenergetycznych, teletechnicznych, sieci wodociągowych i kanalizacyjnych, ujęcia wody podziemnej,
- budowę sztucznej wyspy zlokalizowanej na Zalewie Wiślanym.

Czas na wykonanie to 32 miesiące.

W ramach całej inwestycji zaplanowano: ww. zadania w ramach części I oraz budowę toru wodnego na Zalewie Wiślanym, przebudowę istniejącego toru wodnego na rzece Elbląg, budowę mostu obrotowego nad rzeką Elbląg w miejscowości Nowakowo, wraz ze zmianami układu drogowego oraz sieci elektroenergetycznych, teletechnicznych, robót instalacyjnych (odwodnieniowych, sieci wodociągowych i kanalizacyjnych.

Inwestycja znajduje się w granicach dwóch województw – pomorskiego i warmińsko-mazurskiego. W granicach województwa pomorskiego w gminie Sztutowo zlokalizowana jest część przedsięwzięcia obejmująca budowę kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną, budowę toru wodnego w północnej części Zalewu Wiślanego (granica województw przecina środek Zalewu Wiślanego) oraz budowę sztucznej wyspy (również w granicach Gminy Krynica Morska).

W granicach województwa warmińsko-mazurskiego, w gminie Tolkmicko, zlokalizowana jest południowa część toru wodnego na Zalewie Wiślanym oraz w granicach gminy Elbląg i miasta Elbląga – tor wodny na rzece Elbląg z przyległymi terenami lądowymi.

Ogłoszenie przetargu dot. części II zaplanowane jest do końca br. Postępowanie będzie dotyczyło prac na rzece Elbląg, polegających na obudowie brzegów oraz robotach czerpalnych, a także budowie mostu obrotowego w miejscowości Nowakowo. Ostatnie postępowanie na roboty pogłębiarskie (cz. III) na Zalewie Wiślanym, wstępnie planowane jest do ogłoszenia za 1,5 – 2 lata.

 

Przekop Mierzei Wiślanej. Aktualny stan terenu inwestycji - luty 2020 [zdjęcia, wideo]

Piotr Wąsowicz
Przejdź do komentarzy

 

 

 

 

Powiązane artykuły

Kamery On-Line

Podziel się:
Oceń:
Tagi

Zobacz więcej z kategorii Wiadomości


Komentarze

Na czas ciszy wyborczej przed wyborami samorządowymi 2024 komentarze zostały wyłączone.